آخرین اخبار

بیانیه حوثی‌های یمن در واکنش به حملات گسترده اخیر

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد: در ساعات گذشته، آمریکا و انگلیس، ۴۸ بار مناطقی در یمن را هدف قرار داده‌اند.

اشتراک گذاری
15 بهمن 1402
کد مطلب : 11652

بیانیه حوثی‌های یمن در واکنش به حملات گسترده اخیر

توازن/به گزارش رویداد۲۴؛ سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن با بیان اینکه آمریکا و انگلیس طی ساعات گذشته، نزدیک به ۵۰ بار مناطقی در یمن را هدف قرار داده‌اند، تاکید کرد که این حملات، بدون پاسخ نخواهد ماند.

یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن صبح امروز یکشنبه «۱۵ بهمن ۱۴۰۲» طی بیانیه‌ای اعلام کرد که طی ساعات گذشته، ائتلاف آمریکایی و انگلیس، ۴۸ بار مناطقی در شهر صنعا و استان‌های صنعا، حدیده، صعده، بیضاء، تعز و لحج را هدف قرار داده‌اند.

او گفت که این‌گونه حملات مانع از این نخواهد شد که نیرو‌ها و ملت یمن، دست از حمایت دینی و انسانی خود از فلسطینیان در برابر اشغالگری و جنایات اسرائیل بردارند و حملات متجاوزین بی‌پاسخ نخواهد ماند.

بنا به گفته یحیی سریع، عمده حملات متجاوزین آمریکایی و انگلیسی متمرکز بر استان صنعاء بوده و این حملات به‌شرح زیر است:

۱۳ حمله هوایی در شهر و استان صنعاء.

۹ حمله در استان الحدیده.

۱۱ حمله در استان تعز.

۷ حمله در استان البیضاء.

۷ حمله در استان حجه.

یک حمله در استان صعده.

سنتکام: موشک ضدکشتی حوثی‌های یمن منهدم شد

ساعتی بعد از این بیانیه، فرماندهی ستاد مرکزی آمریکا (سنتکام) مدعی شد: یک موشک ضدکشتی یمن را که آماده شلیک بود و تهدید قریب‌الوقوعی نسبت به کشتی‌های نیروی دریایی ما و کشتی‌های تجاری در منطقه بود، قبل از شلیک منهدم کرده‌ایم.

شورای امنیت سازمان ملل، ۲۱ دی ماه، قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن را علیه حوثی‌های یمن درباره حملات در دریای سرخ، تصویب کرد. این قطعنامه، با ۱۱ رای موافق و چهار رای ممتنع روسیه و چین و الجزایر تصویب شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =